• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • فارسی
Інформація про реалізацію в Україні Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»
Опубліковано 15 травня 2013 року о 13:33

У вересні 2011 року Україна приєдналася до міжнародної Ініціативи „Партнерство „Відкритий Уряд", представленої учасниками конференції Партнерства у м.Бразиліа (Бразилія).

Перший рік впровадження Ініціативи дозволив реалізувати заходи, важливі для підвищення рівня відкритості та прозорості діяльності Уряду. Водночас було виявлено проблемні питання, які вплинули на результативність виконання запланованих заходів за п’ятьма основними напрямами.

1)      Залучення громадськості до формування та реалізації державної політики

Протягом 2012 року в Україні прийнято закони України „Про громадські об'єднання" та «Про благодійництво та благодійні організації».

Президентом України у 2012 році було утворено Координаційну раду з питань розвитку громадянського суспільства, а також затверджено Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні. У 2012 році створено новий консультативно-дорадчий орган - Раду голів громадських рад при органах виконавчої влади.

У 2012 році модернізовано урядовий веб-сайт „Громадянське суспільство і влада", нова версія якого спрощує доступ громадян до обговорення проектів суспільно важливих державних рішень та інформації про заходи, що здійснюються Урядом і органами виконавчої влади у напрямку налагодження взаємодії з громадськістю.

2)      Забезпечення доступу до публічної інформації

 Закон України „Про доступ до публічної інформації" спростив доступ громадян до інформації, розпорядником якої є державні органи (понад 60 тисяч відповідей на інформаційні запити та відкрили 230 тис. документів). Центральні та місцеві органи виконавчої влади почали працювати більш відкрито. З представниками громадськості та органів державної влади проведено близько 25 круглих столів, робочих зустрічей, виїзних семінарів до м. Одеси, Львова, Харкова, Дніпропетровська.

3)      Запобігання і протидія корупції

З 1 лютого 2012 року розпочав функціонування Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення. За допомогою Реєстру забезпечується проведення спеціальної перевірки відомостей про осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

4)      Підвищення якості надання адміністративних послуг

У цьому напрямі Урядом було заплановано здійснити ряд заходів з метою законодавчого врегулювання питань щодо надання адміністративних послуг та спрощення доступу громадськості до отримання таких послуг.

У вересні 2012 року Законом України „Про адміністративні послуги" унормовано процедуру надання органами виконавчої влади адміністративних послуг населенню та бізнесу, створено правове підґрунтя для утворення центрів надання адміністративних послуг.

З метою реалізації положень Закону України „Про адміністративні послуги" Мінекономрозвитку розробляється проект Закону України „Про перелік адміністративних послуг та плату (адміністративний збір) за їх надання" та проект нормативно-правового акта для створення та функціонування інформаційної системи надання адміністративних послуг на період до 2017 року.

Кабінетом Міністрів України у 2012 - 2013 роках прийнято ряд підзаконних актів, зокрема про затвердження Порядку ведення Реєстру адміністративних послуг, Порядку ведення Єдиного державного порталу адміністративних послуг, вимог до підготовки технологічної картки адміністративної послуги.

Для спрощення доступу громадськості до інформації про адміністративні послуги Мінекономрозвитку створило пілотну версію Єдиного державного порталу адміністративних послуг та продовжує роботу з удосконалення програмного забезпечення порталу та його інформаційного наповнення. Крім того, проводилась робота із створення цілодобової Урядової телефонної довідки для забезпечення інформування громадян з питань надання адміністративних послуг.

На початок 2013 року в Україні діяли 110 центрів надання адміністративних послуг, з яких: 1 республіканський, 47 міських, 44 районних, 10 районні у м. Києві, 2 обласні центри, 6 центрів, які одночасно є регіональними та міськими. Здійснюється робота зі створення центрів у Вінницькій, Київській, Львівській, Полтавській та Тернопільській областях, м. Севастополі.

У 2013 році Урядом передбачено державну підтримку регіонам у розмірі 50 млн. грн. на створення центрів надання адміністративних послуг та їх належне облаштування.

5)      Впровадження технологій електронного урядування та розвиток електронної демократії

Важливим досягненням стало затвердження Урядом Концепції реформування законодавства у сфері використання інфраструктури відкритих цифрових ключів та надання електронних довірчих послуг.

У 2012 році розпочалась дослідна експлуатація системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів. Після успішної тестової експлуатації системи здійснюються заходи з удосконалення нормативного забезпечення цього процесу.

Триває робота зі створення Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, яка об'єднає регіональні контактні центри з метою забезпечення за допомогою засобів телекомунікації (телефонного зв'язку, Інтернет) оперативного розгляду органами виконавчої влади звернень громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців, органів місцевого самоврядування. У 2012 р. розпочав роботу сайт державної установи „Урядовий контактний центр", за допомогою якого можна надіслати звернення на урядову телефонну „гарячу лінію".

Завершується створення на базі Національного центру підтримки електронного урядування порталу управління знаннями „Ми розвиваємо електронне урядування" із системою інтерактивної взаємодії з громадянами.

У листопаді 2012 року Держінформнауки розпочато наукове дослідження за темою створення автоматизованої системи „Єдине вікно подання електронної звітності".

Пріоритетним завданням Уряду у напрямі реалізації Ініціативи „Партнерство „Відкритий Уряд" щодо впровадження технологій електронного урядування та розвитку електронної демократії залишається впровадження кращої практики електронного урядування у роботу всіх центральних і місцевих органів виконавчої влади, подальший розвиток автоматизованих систем, покликаних спростити взаємодію громадян з органами влади та державними установами.

 

,

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux